Najczęstsze zlecenia dla drukarni

Nowoczesne drukarnie cyfrowe dążą do dopasowania oferty do aktualnych potrzeb rynkowych. Tym samym zakres oferowanych przez nie usług nieustannie się powiększa, dochodzą nowe techniki druku, dzięki którym możliwa jest realizacja szeregu zleceń niestandardowych.

Jeżeli chodzi o sposób przyjmowania zleceń, najczęściej odbywa się to dwojako. Klient może złożyć zamówienie na wydruk ulotek, broszur czy zaproszeń osobiście, podczas wizyty w siedzibie drukarni, jak i drogą elektroniczną, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie internetowej firmy drukarskiej. Analizując zlecenia składane drogą elektroniczną, możemy stwierdzić, które z nich pojawiają się z największą częstotliwością.

Realizacja zlecenia druku – jak to wygląda w praktyce?

Zanim przejdziemy do omówienia zleceń przyjmowanych najczęściej, skupmy się na tym, jak wygląda proces realizacji takiego zlecenia. Oczywiście wiele zależy tutaj od tego, czy klient zgłasza się do drukarni z gotowym projektem, czy też oczekuje, że projekt zostanie dopracowany albo wykonany od podstaw przez grafika zatrudnionego przez drukarnię. Znacznie ma także technika druku – dziś najczęściej wykorzystuje się druk cyfrowy, ale druk offsetowy nadal pozostaje popularną techniką, a w niektórych sytuacjach po prostu nie da się go zastąpić drukiem cyfrowym. Czas realizacji zlecenia uzależniony jest także od zakresu prac introligatorskich.

W dużym skrócie można powiedzieć, że realizacja zlecenia złożonego drogą elektroniczną odbywa się w kilku etapach. Schemat działań podejmowanych przez pracowników drukarni obejmuje prace wykonywanie w naświetlarni, następnie montaż offsetowy i samą czynność drukowania. W dalszej kolejności arkusze drukarskie poddawane są uszlachetnianiu (m.in. lakierowaniu, laminowaniu lub złoceniu), po czym trafiają do pracowni introligatorskiej. Zwieńczeniem prac wykończeniowych jest kontrola jakości gotowego produktu poligraficznego, a następnie przygotowanie go do odbioru/wysyłki.

Najczęstsze zlecenia dla drukarni – wydruk zaproszeń

Kilkanaście lat temu wydruk indywidualnych zaproszeń ślubnych nie był tak popularny, jak obecnie. Gotowe zaproszenia kupowało się w księgarni lub sklepie papierniczym i uzupełniało ręcznie o informacje dotyczące ceremonii zaślubin oraz dane zapraszanych gości. Dziś drukarnia cyfrowa przyjmuje ogromną ilość zleceń na zaproszenia ślubne, które mają być zarazem modne i niepowtarzalne. Ponadto przyszli małżonkowie bardzo często zamawiają pasujące do zaproszeń winietki, księgi gości i inne papierowe elementy podkreślające charakter uroczystości ślubnych.

Wydruk ulotek reklamowych

Wydawać by się mogło, że w dobie reklamy internetowej wydruk ulotek, broszur informacyjnych czy katalogów nie będzie zdarzał się tak często, jak dotychczas, ponieważ informacje na temat firm, oferowanych przez nie usług i produktów są dostępne w sieci. Tymczasem wydruk ulotek reklamowych wciąż zajmuje wysoką pozycję w zestawieniu najczęściej składanych zleceń dla drukarni. Druk ulotek na cyfrowej maszynie produkcyjnej przebiega bardzo sprawnie, a wysoka jakość wykonanych nadruków spotyka się z uznaniem klientów. W przypadku ulotek możliwy jest zarówno druk jednostronny, jak i druk dwustronny. Drukarnia może zająć się również składaniem ulotek.

Kornelia