Materiały POS, czyli jak zwiększyć sprzedaż produktów

Materiały POS są naturalną częścią strategii marketingowej każdej firmy. Choć można spotkać się z nimi przede wszystkim w stacjonarnych punktach handlowych, są również nieodłącznym elementem konferencji firmowych, targów i innych eventów. Czym są POS materials i w jaki sposób je stosować? Przedstawiamy garść cennych informacji na ten temat.

POS, czyli point of sales

POS to skrót od point of sale, co oznacza „punkt sprzedaży”. Odsyła nas to do znaczenia tytułowego zagadnienia, czyli materiałów POS. Są to materiały reklamowe, które stosowane są przede wszystkim właśnie w punktach handlowych. Za koncepcją i produkcją POS stoją profesjonalne firmy, takie jak Karlsbad – agencja, która specjalizuje się w marketingu relacji.

Odpowiednio przygotowane materiały reklamowe to takie, które przyciągają uwagę klientów i są zgodne z indywidualną strategią visual identity. To dzięki materiałom POS firmy generują większą sprzedaż i zostają w pamięci klientów na dłużej.

Rodzaje i zastosowanie POS

Nietrudno się domyślić, że rodzajów materiałów POS jest bardzo wiele. Przyjrzyjmy się najczęściej stosowanym rozwiązaniom. Mowa tutaj o wobblerach, rollupach i hangerach.

Wobblery to materiały reklamowe o niedużych rozmiarach. Charakterystyczną właściwością wobblerów jest to, że poruszają się w momencie, gdy klienci przechodzą w ich pobliżu. Wszystko za sprawą lekkości tych materiałów. Wobbler znajduje się najczęściej na półce sklepowej i może służyć do graficznej prezentacji oferty specjalnej.

Rollupy reklamowe sprawdzają się świetnie nie tylko w galeriach handlowych, ale również na różnego rodzaju wydarzeniach marketingowych. Są to stojaki wyposażone w rozwijany poster z informacjami o charakterze reklamowym. Z kolei hangery to materiały reklamowe, które zwisają z sufitu. Z tego powodu warto je wykorzystać do nawigowania klientów po sklepie lub do informowania o gratisach i obniżkach cen.

Podsumowanie

Materiały POS to materiały reklamowe, z którymi spotykamy się każdego dnia w przestrzeni sprzedażowej. Odpowiednio przedstawione informacje o gratisach, rabatach i innych ofertach specjalnych przyciągają uwagę klientów, dzięki czemu sprzedaż produktów wzrasta.

Należy pamiętać o tym, że materiały reklamowe powinny być przejrzyste, atrakcyjne i zbieżne ze strategią identyfikacji wizualnej. Dlatego, zanim wybierzesz agencję, która zajmuje się dostarczaniem POS, sprawdź, czy dysponuje ona doświadczeniem popartym portfolio.

Kornelia