Wyjazd firmowy. Po co właściwie go organizować?

Wszelkiego rodzaju imprezy firmowe, wyjazdy pracownicze nie są niczym oryginalnym. Większość firm decyduje się wysłać pracowników na imprezę integracyjną, zorganizować piknik z atrakcyjnym programem, czy też przygotować uroczyste spotkanie np. w restauracji. Po co jednak przygotowywać wyjazdy firmowe? W jakim celu pracownicy mają się spotykać ze sobą poza godzinami pracy? Każda impreza firmowa generuje określone wydatki, wymaga wyszukania dogodnego terminu i naturalnie nakłonienia jak największej ilości osób do przybycia. Czy popularność różnego rodzaju imprez, wyjazdów firmowych to tylko moda? Wydatki związane z organizacją wyjazdów firmowych na pewno się zwrócą. Oczywiście nie zawsze będzie to zysk w postaci materialnej, to jednak nic nie dzieje bez powodu. Wyjazd firmowy to przecież np. znakomita okazja do integracji pracowników. Wyjazdy firmowe mogą okazać się doskonałym pomysłem na skuteczne motywowanie zespołu. Nie należy również zapominać o kwestiach związanych z gratyfikacją pracowników.

Wyjazd firmowy jako element integracji pracowników

Wyjazdy integracyjne mogą być źródłem wielu korzyści, zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. Należy je organizować w określonych sytuacjach, a program powinien być dopasowany do celów, które chce się osiągnąć.

Kiedy należy zorganizować wyjazd integracyjny?

Integracja jest wskazana przy budowaniu silniejszych więzi pomiędzy pracownikami, a także na linii pracownik-firma. Szczególnie w dużych firmach dochodzi do zjawiska, kiedy to pracownicy słabo się znają. Należy odmienić taki stan rzeczy, aby ocieplić stosunki panujące w miejscu pracy.

Wdrożenie nowych pracowników do zespołu będzie ułatwione poprzez organizację wyjazdu integracyjnego. To znakomita okazja do zintegrowania starej kadry z nowymi osobami.

Wyjazd integracyjny jest zalecany w ramach zapobiegania konfliktom. Jeżeli istnieją jakiekolwiek konflikty, niesnaski pomiędzy pracownikami, poziom atmosfery spada, co przekłada się na wyniki firmy, na efektywność wykonywania zadań zawodowych. Bo należy pamiętać, że nie tylko umiejętności i organizacja pracy wpływają na jakość realizacji zadań. Ważny jest również dobry klimat panujący w miejscu pracy.

Podnoszenie umiejętności związanych ze współpracą, kooperacją w zespole. Bardzo ważna umiejętność, w której rozwoju pozwoli sprawnie przygotowany wyjazd integracyjny.

Korzyści wynikające z wyjazdów integracyjnych

Najważniejszą korzyścią jest bez wątpienia znacząca poprawa w relacjach międzyludzkich. Rozładowanie stresu, złych emocji, wyjaśnienie sobie wszelkich niedomówień, przekładają się na lepszą atmosferę w pracy. Wyjazdy integracyjne uczą również pracy w zespole, rozwijają umiejętność współpracy, szukania kompromisów.

Pracodawca, który zorganizuje profesjonalny wyjazd integracyjny, nie będzie musiał stresować się kiepską atmosferą w firmie. Tym sposobem, zamiast ciągłego rozwiązywania problemów, konfliktów, zajmie się tym, co potrafi najlepiej, czyli rozwijaniem własnego biznesu. Doskonały klimat w firmie ma oczywiście przełożenie na dokładniejsze realizowanie zadań zawodowych, co zaprocentuje lepszymi wynikami.

Wyjazd firmowy jako element motywacji pracowników

Silniejsza motywacja do realizacji powierzonych zadań jest szczególnie ważna, niezależnie od profilu, czy wielkości firmy. Każdy pracownik, powinien uzyskać odpowiednią wiedzę w tym aspekcie, którą później spożytkuje w miejscu pracy. Wyjazdy motywacje są ku temu idealną okazją.

Kiedy należy zorganizować wyjazd motywacyjny?

Impreza motywacyjna ma rację bytu w sytuacji, kiedy należy umiejętnie budować w grupie, zespole cele zawodowe. Mowa tutaj o celach, które związane są z profilem działalności firmy, np. sprzedażą. Wyjazd motywacyjny będzie skuteczny, jeżeli uda się zwiększyć możliwości zawodowe pracowników, co ma przełożenie na późniejszą ich efektywność. Oczywiście należy pamiętać, że program, realizacja wyjazdów motywacyjnych powinna być zgodna z zasadami etyki biznesowej. Oprócz szkoleń, konferencji, powinien znaleźć się również czas na rozrywkę, atrakcje niezwiązane z tematem wyjazdu.

Korzyści wynikające z wyjazdów motywacyjnych

Pracownik zadowolony, umiejętnie zmotywowany, jest niezwykle cenny dla firmy. Z jeszcze większym zaangażowaniem podchodzą do realizacji powierzonych zadań. Cele biznesowe firmy, poprzez zwiększenie umiejętności i motywacji pracowników, mogą zostać zrealizowane w sposób efektywniejszy. Sam pracownik doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że jego lepsza organizacja pracy przynosi większe profity.

Firma korzysta na wyjazdach motywacyjnych, poprzez optymalizację realizacji zadań, co przekłada się nie tylko na zyski, ale i rozwój, np. większą ilość zleceń.

Wyjazd firmowy jako nagroda dla pracowników

Wyjazdy firmowe lub spotkania w siedzibie firmy, których celem jest nagrodzenie pracowników, to powinien być stały punkt w kalendarzu każdego przedsiębiorstwa. Większość lubi niespodzianki, nagrody, chce być docenionym, czy to w miejscu pracy, czy w życiu prywatnym.

Kiedy należy zorganizować wyjazd gratyfikacyjny?

Koniec roku, zakończenie wielkiego projektu, chęć podziękowania pracownikom za ich osiągnięcia. Każda z tych okazji jest dobra, aby nagrodzić za zaangażowanie w działalność firmy. Należy posiadać odpowiedni budżet, który pozwoli docenić pracowników w odpowiedni sposób. Gratyfikacje mogą być zarówno pieniężne, jak i w formie ciekawych, wartościowych prezentów. Pracodawcy planujący tzw. wyjazd gratyfikacyjny powinni pamiętać, że przygotowanie nagród o niskiej wartości, lub ich niesprawiedliwe rozdysponowanie, będzie odebrane negatywnie. Tym sposobem nie osiągnie się zamierzonych korzyści. Wręcz przeciwnie, można popsuć atmosferę wśród pracowników.

Korzyści wynikające z wyjazdów gratyfikacyjnych

Każdy z pracowników który dostanie zaproszenie na taki wyjazd, a w jego trakcie odpowiednią gratyfikację, czuje się doceniony. Zdaje sobie sprawę z faktu, że w firmie widzą jego profesjonalne podejście do powierzonych zadań, co przekłada się na odpowiednie zyski dla firmy. Inną korzyścią wynikającą z nagradzania pracowników, to jasny przekaz, że jest on potrzebny firmie, że zwierzchnicy darzą go szacunkiem. To bardzo ważne elementy, docenianie, szacunek, które budują zdrową atmosferę, a przede wszystkim lojalność pracownika względem firmy.

Pracodawcy, którzy potrafią nagradzać swoich podwładnych, wiedzą doskonale, że to nie tylko element docenienia. Zadowolony pracownik, zespół nadal będzie funkcjonował na określonym poziomie, realizując kolejne zadania jeszcze efektywniej. Trzeba również sobie zdać sprawę, że z uwagi na sytuację na rynku pracy, specjaliści mogą przebierać w ofertach. Dlatego organizacja wyjazdów gratyfikacyjnych i organizacja rzetelnego systemu nagradzania pozwala utrzymać wykwalifikowany personel. Będzie on głuchy na propozycje konkurencji.

Artykuł powstał we współpracy z firmą: https://www.swiatprzygod.com/imprezy-firmowe

Kornelia