Zakładasz sklep internetowy? O tych trzech rzeczach musisz pamiętać!
Sklep internetowy to nie tylko alternatywa dla osób, które nie mogą wychodzić z domu, ale również doskonały pomysł na znalezienie nowych klientów, stosowany często przez wielkie marki i przedsiębiorstwa.
W Polsce coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, dokonując przelewów gotówki dzięki serwisom internetowym, jak choćby https://www.przelewy24.pl. Ich forma jest prosta i wygodna, dlatego sklepy internetowe szturmem zdobyły czołowe miejsce na rynku handlowym. Jeśli zakładasz sklep internetowy, powinieneś jednak pamiętać o trzech najważniejszych rzeczach.
Regulacje prawne
Każdy właściciel sklepu internetowego zobowiązany jest umieścić na stronie internetowej swojej firmy informacje, dotyczące:
– nazwy przedsiębiorstwa
– adresu właściciela
– organu, który zarejestrował działalność gospodarczą firmy
– numeru NIP oraz rejestru REGON
– formy prawnej, pod którą działa przedsiębiorstwo
– kosztów i sposobu dostawy
– miejsca i sposobu reklamacji
Kontakt w sklepie internetowym
To podstawa dobrego handlu i klucz do sukcesu. Pamiętaj, by poważnie traktować osoby, dokonujące zakupów w Twoim sklepie. Dokładnie ustal z klientem sposób płatności, proponując mu chociażby serwis przelewy24.pl. Unikaj wszelkich nieporozumień i dodatkowych kosztów. Jeśli klient będzie miał dodatkowe pytania, zaproponuj kontakt mailowy lub telefoniczny.
Reklamacja
W zakresie polityki reklamacyjnej, klient powinien zostać poinformowany o
- Miejscu i sposobie składania reklamacji
- Zasadach jej rozpatrywania
- Prawie odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu dni od daty jej zawarcia
Zakładając sklep internetowy, powinieneś również zadbać o atrakcyjną witrynę. Nie może ona jednak być nieczytelna, bo Twój klient będzie czuł się przytłoczony. Sprawdź również firmy dostawcze, które pomogą Ci w rozwożeniu towaru do klienta. Postaw również na PR. Dobra reklama zapewni prestiż firmie, zwiększając Twoje przychody.