Jak filmy reklamowe mogą budować lojalność klientów?
Dużo taniej jest sprzedać już obecnemu klientowi, niż pozyskać nowego. To złota zasada marketingu, na której bazują strategie cross- i upsellingu. Lojalni klienci nie tylko generują powtarzalne dochody, ograniczając koszty jakie firma przeznacza na ich pozyskanie. Są również ambasadorami marki, promując ją w swoim otoczeniu. W erze cyfrowej filmy reklamowe to podstawowe narzędzie do budowania zaangażowania i lojalności. Sprawdź, dlaczego powinny stać się podstawowym elementem strategii marketingowej Twojej firmy.
Jak filmy reklamowe pomagają tworzyć więź z marką?
Wielu film reklamowy kojarzy się z prezentacją korzyści produktu. Czas poszerzyć tę definicję. Reklamy dawno wyszły poza namawianie do zakupu produktu. Stają się podstawą do budowania wizerunku marki i są obecne na każdym etapie lejka marketingowego, m.in. dzięki Social Mediom.
Filmy reklamowe stanowią nieocenione narzędzie w budowaniu trwałej więzi z marką. Dzięki dynamicznym narracjom, efektom wizualnym i emocjonalnej sile wideo te mają zdolność przyciągania uwagi i budowania silnych emocjonalnych połączeń z widzami.
Poprzez opowiadanie historii marki, prezentowanie jej wartości i wizji, a także ukazywanie autentycznych doświadczeń klientów filmy reklamowe umożliwiają firmom budowanie prawdziwych więzi z odbiorcami.
Kreatywne i angażujące reklamy pomagają w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz jej lepszemu poznaniu przez odbiorców. Na podstawie wiedzy o marce i powstałej z nią więzi, budowana jest lojalność związana z identyfikacją z marką. Od tego już blisko do przekształcenia odbiorców w oddanych ambasadorów marki.
Filmy reklamowe jako generator emocji
Badania naukowe oraz lata doświadczeń pokazują, że nawet za 90% decyzji zakupowej odpowiadają emocje. Filmy reklamowe mają unikalną zdolność do budowania silnych emocjonalnych połączeń z klientami. Są generatorami emocji, dzięki takim zabiegom jak odpowiednia narracja, obraz, muzyka czy atmosfera.
Wykorzystanie ich jako narzędzi do opowiedzenia historii marki, przekazania jej wartości lub prezentacji korzyści z produktu pozwala wywołać pozytywne emocje. Radość, współczucie czy ekscytacja prowadzą do większego zaangażowania i skłonności do zakupu.
Filmy reklamowe tworzone przez doświadczone studia filmowe, bazują na tworzeniu emocjonalnych połączeń z widzami, aby wzmocnić relacje z klientami i zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych.
Co więcej, odpowiednio wytworzone emocje przekładają się na wytworzenie więzi z marką, która skutkuje lojalnością i większym zaangażowaniem w promowanie jej wśród znajomych.